عاشقانه-اس ام اس-جوک-تولد

هر آن چه شما به دنبالش بودید ؟ !!

آداب صحیح غذا خوردن
نویسنده : سید آرین - ساعت ۱٢:٢٦ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۱/۱/٢٧
 

 

ابتدای هر سال بهترین فرصت برای ایجاد تغییر در زندگی است که شامل تغذیه نیز می شود.با این 9 قانون ساده بعد از یک مدت کوتاه عادت می کنید که به درستی غذا بخورید:

-  گرسنگی را برای مدت طولانی تحمل نکنید:

شما باید فقط زمانی غذا بخورید که احساس گرسنگی می کنید نه زمانی که به میز غذا دعوت می شوید. نباید بیشتر از 20 دقیقه گرسنگی را تحمل کنید. بعد از 20 دقیقه شما هر چیزی که در نزدیکیتان باشد را می خورید و انسان گرسنه بیشتر از مقداری که مورد نیازش است،می خورد. نباید بین وعده های اصلی غذای شما بیشتر از 5 ساعت فاصله باشد و در این میان باید میان وعده های سبک مثل یک لیوان کوچک ماست و یا یک سیب میل کنید. تحقیقات نشان داده است که خانم هایی که قبل غذا یک لیوان آب و یا یک سیب میل می کنند، 200 کالری کمتر مصرف می کنند.

یاد بگیرید که خوراکی ها را میکس کنید:

بعضی از مواد را نمی توان با هم میکس کنیم چون باعث نفخ شکم می شود به طور مثال در یک غذا نمی توان هم انگور و هم کلم و شیر داشته باشیم چون باعث افزایش تخمیر در روده می شود. مواد ترش و اسیدی مثل گوجه فرنگی را نباید با مواد قلیایی مثل شیر استفاده کرد چون باعث مختل شدن معده و بزرگ شدن شکم می شود.

نوشیدنی مناسب انتخاب کنید:

این نکته بسیار مهم است که نوشیدنی مناسبی همراه غذایتان بنوشید. به طور مثال نوشیدنی مثل چای و قهوه و آب میوه نوشیدنی مناسبی همراه غذا نیست و مناسب برای یک دسر ساده مثل ژله میوه و یا شکلات تلخ است.

-   غذایتان را با دقت بجوید:

معمولا کسانی که غذای خود را آرام تر می خورند کمتر دچار اضافه وزن می شوند. 20 دقیقه بعد از خوردن اولین قاشق از غذا، سیگنال از معده به مغز انسان می رسد. اگر آرام غذا بخوریم، زودتر می فهمیم که سیر شده ایم و مقدار اضافی کالری مصرف نمی کنیم. یک قانون قدیمی است که می گوید همیشه وقتی مقداری گرسنه هستی میز غذا راذ ترک کن.

از ظرف کوچک استفاده کنید:

در ظرف کوچک غذای کمتری می توان بریزیم و معمولا با خوردن یک ظرف غذا احساس سیری می کنیم و 20 درصد کمتر از زمانی که از ظرف بزرگ استفاده می کنیم، غذا می خوریم.

-   استرس خود را با غذا خوردن تسلی ندهید:

در هنگام استرس درک درستی از گرسنگی و سیری نداریم و در این هنگام مقدار بسیار زیادی کالری مصرف می کنیم. باید این عادت را از خود دور کنیم و روش دیگری برای آرام کردن خود پیدا کنیم.

-    در هنگام غذا خوردن تلویزیون نگاه نکنید:

در هنگام غذا خوردن باید توجه شما به بدنتان باشد. با تماشای تلویزیون حواس شما به جای دیگر جلب می شود و سیری را احساس نمی کنید. در هنگام گرسنگی غذا به نظر شما بسیار لذیذ و خوشمزه می آید ولی وقتی سیر می شودید از مزه غذا کاسته می شود و این یک نشانه سیری برای شما است.

 

-    دسر مناسب انتخاب کنید:

اگر شما می خواهید خوش اندام باشید بهتر است از دسر استفاده نکنید. می توانید بعد از یک ساعت و نیم پس از غذای اصلی از میوه جات استفاده کنید.

-          یاد بگیرید که چه زمانی سیر هستید:

متاسفانه بسیاری از مردم درک درستی از سیری ندارند و فکر می کنند حتما باید معده آنها پر شود تا سیر باشند در حالی که این اشتباه است و نباید معده خود را پر از غذا بکنیم. زمانی که گرسنگی از بین رفت دیگر احتیاجی به غذا نیست.